Мотор майларының жіктеуі

Automotive lubricants banner

Әрбір автоәуесқой оның автомобилінің қозғалтқышы ұзақ және тұрақты жұмыс істегенін қалайды. Механизмнің сенімді жұмысын қамтамасыз ету үшін майды дұрыс таңдай білу керек. Әмбебап мотор майлары, мысалы, жүрісті ескерумен қозғалтқыштың сипаттамаларын дұрыс ескерсе, кез келген ауа райында қозғалтқыштың сенімді іске қосылу мүмкіндігін береді.

Қандай майды құю қажет – автомобильдің көптеген пайдалану қасиеттерін, климаттық факторларды және оның тұрақ жағдайларын ескеруді талап ететін жауапты мәселе.

Май өзінің тұтқырлығы бойынша ІЖҚ іске қосылуы мен жұмысына кепілдік беруі тиіс. Міне, сондықтан тұтқырлығы бойынша майлардың жіктелуін зерттеу қажет (SAE).

Майдың әртүрлі топтарының ерекшеліктері

САЯ жіктеуі бойынша майлар тұтқырлығы бойынша кластарға бөлінеді. Кластардың әрқайсысына нақты температуралық диапазондарда қолдану үшін ұсынылған.

Оған сәйкес, жазғы мотор майы жоғары тұтқырлығының арқасында плюс температураларда оңтайлы. Ауа температурасы 0°С төмен азайған кезде майдың осы түрі қысқы сортына қарағанда біршама қоюланады. Бұл әсер етеді:

1. Қозғалтқыштың суықтай іске қосылуына. 2. Үйкелетін жұптардың тез тозуына. 3. Дайындау режимінде жұмыстың ұзақтығына (қызуына).

Майлардың таза қысқы түрлері сұйықтықты май қабылдағышқа тез жіберу және майлаудың басты нүктелеріне жеткізу үшін қозғалтқышты суықтай іске қосу үшін арнайы жасалған. Қыста ауа температурасы -15°С және одан төмен болған кезде, мұндай май тез суықтай іске қосуды қамтамасыз етеді. Жазда аптап ыстықта және тіпті күз-көктемгі кезеңде қысқы нұсқа жұмысшы режимдерде қозғалтқышты тиімді майлау және тиісті салқындату үшін өте аққыш болады.

Қазір мұнда майлар қоңыржай климаттық белдеуде сирек қолданылады. Ол күрт континенталды климатты және қысы ұзақ әрі суық болатын өңірлерде танымал.

SAE жіктеуінен қазіргі бүкіл маусымдық мотор майларын айта кету керек. Ол қос индекспен белгіленеді, мысалы: 5W-30. Мұндай сорттар төмен температуралар кезінде қысқы майлармен салыстырмалы жеткілікті аққыштықты көрсетеді. Ал жылы маусымда жазғы мотор майы сияқты тұтқырлыққа ие.

Ерекше тұтқырлық-температуралық сипаттамаларға қол жеткізу үшін өндірушілер оларға арнайы присадкаларды қосады. Мұндай тәсіл майға баяу «сұйылуға» және суықта салқындаған кезде аз «қоюлануға» мүмкіндік береді.

Майлардың жазғы және қысқы кластары қолданған кезде автомобильдің ТБ пайдалану шығындарының артуына алып келеді. Оларды автомобильдің жүрісіне тәуелсіз жылына кемінде екі рет ауыстыру керек. Көптеген автоәуесқойлар өз шығындарын қысқартуға тырысады және әмбебап майлардың пайдасына өз таңдауын жасайды.

Жіктеудің көптеген түрлері

Мотор майлары поршеньді және роторлы ІЖҚ майлау үшін қолданылады. Оларды тұтқырлық қасиеттері бойынша жіктеуден басқа олардың қасиеттері мен сапасын анықтайтын бірқатар спецификациялар бар:

1. API. 2. ACEA. 3. ГОСТ және т.б.

Біз әрқайсысына толық тоқтамаймыз, себебі автоиегерлерге өнімнің тұтқырлық қасиеттері бойынша бағыт алу жеткілікті.

Бүгінгі таңда нарықта синтетикалық және минералды текті бүкіл маусымдық мотор майын, сонымен қатар компоненттердің қоспасынан тұратын жартылай синтетикалық майларды табуға болады.

Барлық мотор майлары, соның ішінде әмбебап мотор майлары, олардың температура-тұтқырлық қасиеттерін жақсартатын базалық майлар мен присадкалардан тұрады. Автомобиліңізді пайдаланудың барлық маңызды факторларын ескеріңіз және жазғы немесе бүкіл маусымдық мотор майын таңдаңыз. Қатаң және ұзаққа созылған қыста қысқы сорттармен қосымша нұсқа туралы ойлаңыз.